Diensten
Als Onderwijssupporter ben ik op verschillende gebieden in het onderwijs inzetbaar. Mijn aanpak is oplossingsgericht en mijn motto is 'met en van elkaar leren'.
Interim IB/KC
Ik ben o.a. in te zetten als interim kwaliteitscoördinator (interne begeleider), management(ondersteuner) of als onderwijsspecialist.
U huurt mij in op ZZP-basis waarbij ik gebruik maak van een modelovereenkomst. In overleg zullen we de opdracht, het doel van de opdracht en de periode bespreken en vastleggen in een modelovereenkomst. Er zijn verschillende mogelijkheden.
Onderaan deze pagina vindt u een selectie van de uitgevoerde opdrachten.
Voor meer informatie is het handig om contact met mij op te nemen.
Coaching en advies
Is de zorgstructuur niet meer helder? Weet de intern begeleider of kwaliteitscoördinator niet meer waar te beginnen? Hoe zet je een ontwikkelingsperspectief op binnen het HGW? Moeten er beleidsmatig acties ondernomen worden? Loopt de leerkracht tegen klassenmanagement- of ordeproblemen aan? Of zijn er andere vragen in de school?
Vanuit mijn expertise kan ik adviseren en coachen. Er kan enkel een advies worden gegeven maar er kan ook een coachingstraject worden opgesteld, in samenspraak met de betreffende persoon.
Het traject start met een kennismakingsgesprek waarbij we uit gaan zoeken wat de hoofdvraag is. Met elkaar bespreken we hoe we vorm geven aan het traject en maken we een uitvoerbaar plan.
Onderwijsontwikkeling
Ik werk graag mee aan de ontwikkeling van onderwijs. Daarbij ben ik gespecialiseerd in het geven van enkele trainingen/verandertrajecten maar ik ontwikkel ook zelf trainingen.
Een greep uit de mogelijkheden:
Klassenmanagement: zorgen voor rust, structuur, orde, positiviteit en planmatig werken.
Directe instructie: zorgen voor een doorgaande lijn binnen de school vanuit bestaande modellen (EDI of DPL) en eigen ervaringen.
Werken volgens HGW: inzicht in de HGW-cyclus en alles wat rondom de zorgstructuur hoort. Het werken met een OPP komt ook aan de orde.
Moeilijke gesprekken voeren: je leert wat je zelf kunt doen om een moeilijk gesprek soepel(er) te laten verlopen.
Invallen, en dan? is gericht op de leerkrachten in het basisonderwijs die invalwerkzaamheden verrichten.
Een selectie uit afgeronde opdrachten